رهگیری سفارش

کد امنیتی

شاخه های بلاگ خبری

تجهیزات کشتی

راهنمای خرید تجهیزات ورزش کشتی

.

تجهیزات مورد نیاز ورزش کشتی برای انجام تمرینات کشتی

.

قبل از پرداختن به چگونگی روند آماده سازی کشتی گیران عوامل کلی موثر بر عملکرد کشتی گیر که می تواند در کسب نتیجه مطلوب در یک مسابقه مهم اثر گذار باشد،باید معرفی شود.

هنوز هم بسیاری از مربیان کشتی و کشتی گیران بر این باورند که تنها عامل تمرین موجب بهبود عملکر می شود.

در نتیجه هر گاه  عملکرد افت کند بدون توجه به سایر عوامل سطح تمرین را افزایش میدهند.

علاوه بر تمرین، عوامل مهم دیگری همچون :

عوامل روانشناختی و جامعه شناسی، فیزیولوژیک تغذیه و کنترل وزن، تکنیک و تاکتیک، رسانه های ورزشی ، بیماریها و آسیبها و غیره... بر عملکرد کشتی گیران تاثیر گذارند.

این عوامل در 4 قالب مهم قرار می گیرند :

۱.امادگی جسمانی 

۲.امادگی تکنیکی 

۳.امادگی تاکتیکی 

 ۴.امادگی روانی

.

تمرینات برای توسعه قدرت کشتی گیران :

.

در این بخش به تمرینات قدرتی که بدون وزنه و خود کشتی گیران به صورت دو نفره اجراء خواهند کرد، خواهیم پرداخت.

.

قدرت و توانایی کشتی گیران جهت غلبه نمودن مقاومت خارجی یا بر عکس آن از طریق تلاش های عضلانی می باشند.

.

1. پرس پا ( نشست و برخاست با وزنه یا حریف هم وزن با گرفتن یک دست و یک پا )

2. پرس پا ( نشست و برخاست با حریف هم وزن با گرفتن دو خم از حریف )

3. خم شدن به طرف عقب _ جلو ( از پشت، کمر حریف را می گیرید و پاهای حریف داخل پاها ( بالا و پائین) )

4. واژگون کردن ( کمر را با هم گرفتن و از پشت چرخیدن )

5. تحمل در حالت دراز کش ( دو حریف روبروی هم شناء سوئدی )

6. مچ اندازی ( دو حریف روبروی هم حالت دراز کش  روی تشک و مچ اندازی )

7. تمرینات تقویت عضلات شکم ( دو حریف روبروی هم و حرکت شکم با هم )

8. مچ اندازی با پا ( دو حریف دو طرف هم خوابیدن پاها را از ناحیه ساق پا قلاب کردن )

9. قوس به عقب و جلو ( نشستن برعکس روی حریف در حالت خاک، پاها را قلاب کردن و قوس عقب و جلو را انجام دادن )

.

تمرینات آکروباتیک مخصوص کشتی گیران

.

ژیمناستیک و تمرینات آکروباتیک، منظور اصلی آموزش فیزیکی کشتی گیران آزاد می باشد.

.

هدف از این تمرینات توسعه کیفیت امثال: قدرت، استقامت، سرعت، انعطاف پذیری و چالاکی (چابکی) می باشد.

.

1. غلت جلو

2. غلت عقب

3. ( ویمیک ) غلت عقب با بازوان راست

4. غلت جهشی ( شیرجه غلت )

5. غلت زدن پروازی از روی حریف خم شده

6. چرخ و فلک

7. پیچ _ نیم پشتک

8. پیچ _ نیم وارو

9. غلت جهشی با گردن ( اسکوپا )

.

آزمون پرس سینه

.

هدف: ارزشیابی قدرت بیشینه بالا تنه

.

وسایل مورد نیاز:  هالتر، وزنه، نیمکت یا دستگاه پرس سینه

.

روش اجراء:

.

کشتی گیر روی نیمکت می خوابد، طوری که زانوها خم و هالتر دقیقا بالای سینه او قرار می گیرد.

 برای جلوگیری از گودی کمر، کف پا بالاتر از سطح زمین یا روی نیمکت قرار می گیرد.

در صورتی که از وزنه های آزاد استفاده شود، باید کمک کرد تا هالتر در نزدیکی سینه نگاه داشته شود.

سپس کمک قطع شده و کشتی گیر باید بتواند وزنه مورد نظر تا حدی که آرنج ها کاملا صاف شوند، بالا بیاورد.

پس از انجام، به شخص کمک می شود تا هالتر را در محل مخصوص قرار دهد.

در صورت استفاده از دستگاه بدنسازی، شخص نیازی به کمک ندارد، چون میله دستگاه در ابتدا پایین و نزدیک سینه است.

ورزشکار از این حالت آرنج ها را صاف می کند و سپس دوباره میله را به آرامی به نقطه شروع باز می گرداند.

ارزشیابی:

حداکثر مقدار وزنه ای که کشتی گیر می تواند برای یک بار جابجا کند، به عنوان رکورد وی ثبت می شود.

رکورد بدست آمده را بر وزن بدن کشتی گیر تقسیم و امتیاز را محاسبه می کنیم.

.

آزمون قدرت پنجه های دست

.

هدف: ارزیابی قدرت عضلات خم کننده انگشتان دست کشتی گیران

.

وسایل مورد نیازدینامومتر دستی

.

روش اجراء:

کشتی گیر دست خود را دور دسته نیرو سنج (دینامومتر) حلقه می کند و بدون اینکه دستگاه را به بدن خود بچسباند، به دسته آن نیرو وارد می کند.

دراین حالت سعی می کند دست خود را با حداکثر قدرت مشت کند.

.

ارزشیابی

.

بیشترین عددی که دستگاه نشان می دهد( بین صفر تا 100) را بر وزن کشتی گیر تقسیم کرده و عدد حاصل را به عنوان امتیاز وی ثبت می کنیم.

این آزمون را می توان برای هر دو دست به صورت جداگانه و در دو نوبت اجرا کرد.

بهترین (بالاترین) عدد، رکورد کشتی گیر شناخته می شود.

.

حرکت های مختلف تمرین با وزنه مخصوص کشتی گیران

.

با توجه به نیازهای فردی کشتی گیران، طراحی می شوند. مطمئنا این نیازها در بین کشتی گیران متفاوت است.

بنا براین باید با توجه به شرایط بدنی هر کشتی گیر برنامه تمرین با وزنه مناسب را طراحی کرد.حرکتهای پیشنهادی برای تقویت عضلات اصلی درگیر عبارتند از :

.

  • خم کردن و باز کردن گردن
  • بالا کشیدن شانه ها
  • پرس سینه(سطح شیب دار)
  • حرکت دیپ روی پارالل
  • لیفت مرده
  • حرکتهای ترکیبی پلایومتریک
  • پرتاب توپ طبی در وضعیتهای مختلف
  • دراز و نشست V شکل با وزنه
  • دراز و نشست روی سطح شیب دار
  • حرکت لانج
  • بلند شدن روی پنجه ها
  • پرس نظامی
  • لیفت بلند(کشش تا بالای سینه)
  • حرکت پارویی(ایستاده و خم)
  • پرس پا
  • تاباندن هالتر با وزنه(مانند کنده فرنگی)
  • نیم اسکوات پرشی
  • باز کردن پشت با وزنه
  • بارفیکس
  • بالا رفتن از طناب بدون کمک پاها
  • انواع حرکت مقاومتی با طنابهای کشی
  • حرکت پول اور
  • مرحله اول حرکت دو ضرب

.

قابل توجه کشتی گیران و ورزشکارانی که برای افزایش قدرت، از تمرینات با وزنه استفاده میکنند:

.

۱. قبل از شروع تمرین با پزشک در مورد سلامت خود مشورت کنید.

۲. در موقع بیماری، خستگی مفرط و اسیب شدید از وزنه زدن بویژه تمرینات سنگین خودداری کنید.

۳. از کفش، لباس مناسب، دستکش و کمربند مخصوص استفاده کنید.

۴. حوله شخصی خود را حتما همراه داشته باشید.

۵. قبل از وزنه زدن حداقل ۱۵ دقیقه با کشش و نرمش خود را گرم کنید.

۶. در ابتدا تمرین را با وزنه های سبک شروع کنید.

۷. قبل از بلند کردن وزنه از حالت صحیح و تعادل خود مطمئن باشید.

۸.از انجام حرکات خطرناک پرهیز کنید.

۹.قبل از بلند کردن وزنه، نفس های تند کوتاه نکشید.

۱۰. در زمان بلند کردن وزنه های ازاد و سنگین، از کمک و حمایت دوست خود بهره ببرید.

۱۱. دست های خود را در موقع وزنه زدن خشک نگه دارید.

۱۲. با انگیزه کافی به تمرینات با وزنه بپردازید.

۱۳. بیشتر حرکات را با دامنه حرکتی مشابه رشته ورزشی خود انجام دهید.

۱۴. از ضربه کمر خود به عنوان اهرم برای بلند کردن وزنه استفاده نکنید.

۱۵. در موقع بلند کردن وزنه قوز نکنید.

۱۶. بین تکرارها وقفه نیاندازید.

۱۷. وزنه ها را پرتاب نکنید.

۱۸.عضلات موافق و مخالف را با هم تمرین دهید.

.

آنیک بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات ورزشی ایران

فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی آنیک ، یک مرجع تخصصی در زمینه لوازم و تجهیزات ورزشی می باشد.

این سایت ورزشی به منظور سهولت مشتریان خود در خرید انواع لوازم ورزشی می کوشد تا محصولات بسیار با کیفیت از تمامی برندهای معروف و معتبر ورزشی جهان را در تمام زمینه های ورزشی در یک فضای قابل اعتماد مجازی گردآوری و ارائه نماید.

سایت آنیک با هدف رسیدن به یک مرجع تخصصی در زمینه لوازم ورزشی در تلاش است تا با آگاهی دادن به مشتریان خود در جهت استفاده از کالاهای  ورزشی و همچنین بررسی و مقایسه انواع محصولات ورزشی به خواسته مطلوب خود دست یافته و از رقبای اصلی خود پیشی بگیرد.

همچنین آنیک ، جهت جلب رضایت مشتریان گرامی ، انواع لوازم ورزشی را همراه با گارانتی اصالت و کیفیت کالا و امکان برگشت و تعویض کالا، همراه با ارسال به درب منزل و ارائه تخفیف های ویژه ، در اختیار همگان قرار داده است .

شما مشتریان گرامی ، میتوانید در فروشگاه آنلاین تجهیزات ورزشی آنیک ، در  بخش تجهیزات کشتی ، انواع لوازم و تجهیزات مورد نیاز ورزش کشتی رایج در بازار را براساس برند تولید کننده و یا کیفیت و قیمت محصول، با هم مقایسه کرده و بهترین تجهیزات ورزش کشتی مورد نیاز خود را ، خریداری نمایید.

فروشگاه آنیک متنوع ترین لوازم و تجهیزات ورزش کشتی را با در نظر گرفتن مرغوب بودن کیفیت آنها ، جهت جلب رضایت مشتریان خود ، در معرض دید علاقه مندان ورزش کشتی، قرار داده است تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را به راحت ترین شکل ممکن، بصورت آنلاین خریداری نمایند .

محصول در این دسته بندی وجود ندارد