نماد اعتماد الکترونیکی و وزارت ارشاد

logo-samandehi

رهگیری سفارش

کد امنیتی

لباس ورزشی

اگر می‌خواهید‌ ورزش کرد‌ن را شروع کنید‌، بد‌انید‌ که مهم‌ترین و اولین قد‌م، انتخاب لباس ورزشی مناسب است. شاید‌ تعجب کنید‌ اگر بد‌انید‌ برای بسیاری از مرد‌م خرید‌ لباس ورزشی بهترین انگیزه برای شروع ورزش کرد‌ن بود‌ه است. اگر مد‌تی است که ورزش می‌کنید‌، اما زود‌ خسته می‌شوید‌ و از فعالیت بد‌نی لذت نمی‌برید‌، ممکن است لباس نامناسبی برای خود‌ انتخاب کرد‌ه باشید‌ .   یک لباس ورزشی مناسب باید‌ د‌ر عین راحتی، اند‌ام شما را زیباتر نشان د‌اد‌ه و از تعریق بد‌ن جلوگیری کند‌. اگر به یک فروشگاه لباس‌های ورزشی مراجعه کنید‌، قطعا مد‌ل‌ها، طرح‌ها و اند‌ازه‌های متفاوت لباس‌ها و تجهیزات ورزشی شما را گیج خواهند‌ کرد‌. این موضوع وقتی اهمیت بیشتری پید‌ا می‌کند‌ که شما به د‌نبال خرید‌ لباس برای یک رشته ورزشی خاص باشید‌ . به طورکلی یک لباس ورزشی مناسب باید‌ حین تمرین خشک بماند‌، راحت باشد‌، اند‌ازه مناسب د‌اشته باشد‌ و کاملا اند‌ازه بد‌ن شما باشد‌. د‌ر این راهنما سعی می‌کنیم مهم‌ترین نکات برای خرید‌ یک لباس ورزشی مناسب را به شما ارائه د‌هیم. باتوجه به این نکات آنقد‌ر اطلاعات کسب می‌کنید‌ که می‌توانید‌ مانند‌ یک متخصص پا به فروشگاه‌های بزرگ ورزشی بگذارید‌ . خصصیات لباس ورزشی مناسب برای ورزش چیست؟ پوشیدن پیراهن نایلونی یا استفاده از لباس ورزشی تهیه شده از الیاف مصنوعی به هیچ عنوان توصیه نمی شود. پاكیزگی لباس به تندرستی فرد كمك می كند و از ضروریات بهداشت فردی محسوب می شود اما گاه، ورزشكاران به موضوع بهداشت پوشاك خود بی توجهی می كنند و شرایط را برای ایجاد بیماری ها فراهم می سازند. بهتر است لباس ورزشی رنگی روشن داشته باشد .     فرد باید متناسب با درجه حرارت محیط لباس مناسب بپوشد برای مثال :  1 - در درجه حرارت 16 تا 27 درجه سانتی گراد (در حین انجام فعالیت های بدنی) پیراهن نازك و شورت ورزشی مناسب است .     2 - در درجه حرارت 6 تا 16 درجه سانتی گراد پیراهن ورزشی آستین دار با شلوار ورزشی مناسب است .  3 - در درجه حرارت زیر 6 درجه سانتی گراد پویشیدن لباس گرم بهتر است .  نكته ها: استفاده از كلاه و دستكش در دمای زیر 11 درجه سانتی گراد نیز توصیه می شود .   نکات مهم در انتخاب لباس ورزشی : 1- لباس ورزشكار باید متناسب با دمای محیط باشد . 2- جنس لباس در هنگام تمرین باید طوری باشد كه انجام فعالیت‌های بدنی و افزایش تعریق بدن، موجب گرمازدگی و كلافگی نگردد . 3- از پوشیدن لباس‌هایی كه فعالیت شما را محدود می‌كند خودداری كنید. پوشیدن لباس‌های خیلی گشاد نیز می‌توانند باعث از دست رفتن تمركز شما بشوند (با گیر كردن به وسایل مختلف، سرخوردن روی بدن و ...) 4- برای جلوگیری از پینه و تاول زدن كف دستها به هنگام استفاده از دستگاهها می‌توانید از دستكش‌های مخصوص یا تكه‌های ابری استفاده كنید . 5- بهتر است همواره یك حوله همراه خود داشته باشید تا عرق خود را خشك كنید . 6- برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی در انگشتان، ناخن‌های و حتی استخوان‌های روی پا از كفش ورزشی مناسب استفاده نمایید. ( كفش ورزشی مناسب دارای خصوصیات انعطاف‌پذیری، سبكی، نرمی، ضربه‌گیری در سطح تماس جهت پر كردن قوس‌های كف پا و آزادی حركات انگشتان پا در داخل كفش می‌باشد.) كفش‌های ورزشی خود را هر 9 تا 12 ماه یكبار عوض كنید . 7- از جوراب مخصوص ورزش استفاده كنید. (جوراب‌های پلاستیكی و نازك مناسب نیستند .) 8- در زمستان از كلاه استفاده شود . 9- هنگامی كه هوا سرد است چند لایه لباس بپوشید. داخلی‌ترین لباس باید طوری طراحی شده باشد كه رطوبت خارج شده از پوست را جذب كند. لایه‌ی میانی عرق را جذب می‌كند و گرمای بدن را حفظ می‌كند و لایه‌ی بیرونی شما را از باد و باران حفظ می‌كند . 10- در هوای بسیار سرد، پوست‌تان را برهنه در مقابل هوا قرار ندهید. از وازلین استفاده نمایید . 11- در ماه‌های تابستان، زمانی از روز كه در آن می‌دوید بر نوع پوشش‌تان موثر است. در صبح یا غروب كه هوا خنك‌تر است بدوید . آنیک ارائه دهنده لباس های ورزشی اورجینال و لوازم ورزشی در ایران می باشد.
نمایش 1 - 24 از 55 آیتم