رهگیری سفارش

کد امنیتی

شاخه های بلاگ خبری

ایروبیک

راهنمای خرید لوازم ورزش ایروبیک

.

تعریف ورزش ایروبیک

ورزش ایروبیک (Aerobic) نوعی فعالیت هوازی بوده که هدف آن بهبود سیستم مصرف اکسیژن می‌باشد.
این‌ گونه تمرینات معمولا بصورت مداوم انجام می‌شوند.
ایروبیک یکی از مهیج‌ترین و شادترین ورزش‌هایی است که بسیار مورد علاقه افراد به خصوص خانم‌هاست.
شاید تا به حال تنها تاثیر تمرینات این ورزش را تنها کاهش وزن و رسیدن به یک اندام متناسب و بی‌نقص می‌دانستید.
اما بهتر است بدانید این ورزش علاوه بر ایجاد تناسب اندام در فرد، مزایای بسیار دیگری هم به همراه دارد که می‌تواند شما را نسبت به انتخاب آن به عنوان ورزش مورد علاقه‌تان قانع کند.
                    عکس آقایان و خانم های در حال انجام حرکات ورزش ایروبیک
.

ایروبیک چیست؟

ایروبیک گونه‌ای ورزش و فعالیت بدنی با ترکیبی از تمرینات هوازی موزون همراه با تمرینات روزمره حرکات کششی و قدرتی است که با هدف بهبود و گسترش همه جوانب آمادگی جسمانی همراه است.
حرکات آن معمولاً با نواخت و ضرب موسیقی و با یاری یک آموزگار انجام می‌پذیرد.
به طور کلی هر فعالیتی که نیاز بدن به استفاده از اکسیژن را برای مدت قابل توجهی افزایش دهد "ایروبیک" نام دارد.
در اجرای حرکات این ورزش، تمرکز ذهنی از اهمیت بسزایی برخوردار است.
این مسئله موجب رشد ذهنی و توسعه خلاقیت می‌شود.
امروزه در بسیاری از نقاط جهان، این ورزش پرتحرک و پرجاذبه، به عنوان یک ابزار باارزش برای حفظ سلامتی و تندرستی انسان‌ها محسوب می‌شود.
.

انواع ورزش‌های ایروبیک

ورزش‌های ایروبیک شامل گروه وسیعی از ورزش‌هاست كه شما باید با توجه به علاقه خود و شرایط جسمانی خود و با مشورت یک مربی ورزشی یكی از آن‌ها را انتخاب كنید.
پیاد‌ه‌روی،‌ دویدن،‌ شنا، دوچرخه‌سواری، ‌قایقرانی،‌ اسكی و حركات موزون از جمله گزینه‌های در اختیار شما هستند.
در ضمن شما باید دشواری تمرینات خود را تنظیم كنید.
یكی از ساده‌ترین روش‌هایی كه می‌توانید متناسب بودن دشواری تمرینات را برای خود حدس بزنید، تست صحبت نام دارد.
تست صحبت یعنی شما باید قادر باشید وقتی كه تمرین می‌كنید، به راحتی هم صحبت كنید.
.

شیوه انجام حرکات و تمرینات

ورزش ایروبیک یک فعالیت سه مرحله‌ای است.
ابتدا گرم کردن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان قلب .
سپس تمرین حداقل ۲۰ دقیقه با نرخ ۷۵ الی ۸۰ درصد نرخ ضربان حداکثری قلب انجام می‌شود.
مرحله نهایی سرد کردن و آرام کردن بدن به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه با نرخ ضربان قلب در حدود ۵۰ الی ۶۰ درصد حداکثر نرخ ضربان است.
.

ایروبیک و تناسب اندام

از آنجایی که حرکات ایروبیک از سوخت چربی بهره می‌گیرند، با انجام آن چربی‌های اضافی بدن به عنوان سوخت یا انرژی مصرف شده و وزن اضافی بدن کاهش می‌یابد.
با ادامه چنین حرکاتی به تدریج قلب و سیستم عروقی و تنفسی در مقابل فعالیت‌های حرکتی از کارایی بالاتری برخوردار می‌شوند.
اگر هدف اصلی شما از تمرین ایروبیک از دست دادن چربی و وزن اضافی باشد، ۶ یا ۷ نوبت در هفته که تقریبا معادل روزی یک مرتبه است، می‌تواند تاثیر بالقوه‌ای روی اندام شما داشته باشد و شما را به وزن مطلوبتان برساند.
در مجموع آنچه در انجام این تمرینات حائز اهمیت است، افزایش مدت زمان انجام حرکات، استمرار و تکرار و بالا بردن میزان دشواری تمرینات می‌باشد.
مخصوصا اگر در شرایط جسمانی مناسبی نیستید، وزن اضافی دارید، سالخورده‌اید و یا در دوران بهبودی از مصدومیت و سپری کردن دوران نقاهت هستید، این تمرینات برایتان بسیار مفید خواهد بود.

تمرینات ایروبیک برای بهبود تناسب و اندازه دست‌ها ، پاها و دیگر اعضای بدن مثل قفسه سینه و باسن طراحی شده‌اند.
.

تاریخچه ایروبیک در ایران :

                            عکس انجام حرکات ایروبیک توسط یه نونهال در حال گوش دادن به موسیقی

.

فعالیت ورزش ایروبیک به موازات توسعه اش در دنیا، از سالهای ابتدایی دهه 70 شمسی به صورت پراکنده در ایران آغاز شد.

منبع اصلی آموزش ایروبیک از طریق فیلمهای تصویری تهیه می شد و مربیان ورزشی با الگو برداری از آن به یادگیری و آموزش دیگران می پرداختند.

پس از مدتی کارگاههای آموزشی کوتاه مدت، در برخی دانشگاهها، برای دانشجویان دختر و پسر زیر نظر فدراسیون ورزشهای همگانی برگزار شد و مدرک مربیگری آمادگی جسمانی با گرایش ریتمیک و ایروبیک به شرکت کنندگان داده شد.

رشته ایروبیک از سال 1375 رسما توسط کمیته بین المللی المپیک به عنوان یکی از زیر شاخه های فدراسیون جهانی ژیمناستیک شناحته شد.

اما در ایران به علت تمرکز اصلی فدراسیون های قبلی روی ژیمناستیک هنری، ایروبیک عمدتا“ به صورت غیر منسجم و پراکنده تحت نظر انجمنهای ورزشی آمادگی جسمانی و فدراسیون ورزش همگانی ( و بیشتر در بخش بانوان ) به فعالیت خود ادامه می داد.

هر چند که این رشته رسما می بایستی زیر نظر فدراسیون ژیمناستیک ایران فعالیت می نمود.

اولین حضور رسمی ایران در عرصه بین المللی در سال 1378 در کشور بلغارستان، با دعوت فدراسیون جهانی از بانوان ایرانی انجام شد.

اولین کتاب قوانین و مقررات داوری در سال 1379 توسط خانم شهره حقانی قهرمان اسبق ژیمناستیک ایران ترجمه گردید.

اولین دوره داوری بین المللی و کارگاه آموزشی در بخش بانوان با حضور خانم فومه آ در سال 1383 در تهران برگزار شد .

اولین دوره تربیت مربی و داور در بخش آقایان، ابتدای تابستان 1386 در شهرستان شاهرود آغاز شد.

اولین دوره داوری بین المللی در شهریور همان سال به منظور آشنا سازی مربیان و ورزشکاران با قوانین بین المللی این رشته با همکاری فدراسیون جهانی ژیمناستیک زیر نظر مدرس فرانسوی در تهران برگزار شد.

اولین مسابقات رسمی بین المللی تیم ملی بزرگسالان ایران از شهریور 1386 با شرکت در مسابقات جام جهانی اسپانیا آغاز شد.

پس از بررسی های فراوان، فدراسیون ژیمناستیک تصمیم گرفت که پایه و اساس این رشته را در ایران به طور صحیح و اصولی برنامه ریزی کند.

به همین منظوردر زمستان همان سال از گریگوری آلکان فرانسوی قهرمان 10 ساله جهان و در ادامه از آقای زاویر ژولین مدرس بین المللی فرانسوی فدراسیون جهانی و نایب قهرمان جهان دعوت نمود تا برای آموزش مربیان و ترویج اصولی ایروبیک وارد ایران شوند.

این موضوع سبب شد دوران تازه ای از رشد و توسعه ایروبیک در ایران آغاز شود.



.

مزایای انجام تمرینات ایروبیک 

انجام این تمرینات در سلامت معجزه می‌كند، فقط كافی است حركت كنید تا از مزایای بی‌شمار آن برای روح و جسم بهره‌مند شوید.

.

فواید مهم ورزش ایروبیک شامل موراد زیر می‌شود:

.



1- تقویت قلب

تمرینات ایروبیک به بزرگ‌تر و قوی‌تر شدن ماهیچه‌های قلب کمک می‌کنند. این نتیجه افزایش پمپاژ خون است. این گونه تمرین موجب کاهش نرخ ضربان قلب در زمان استراحت می‌شود.

.

2- تقویت ریه‌ها

حرفه‌ای‌هایی که قصد قوی کردن ماهیچه‌های دستگاه تنفسی را دارند ، انواع تمرینات در سطوح مختلف را با هم دیگر ترکیب می‌کنند. این کار موجب سهولت ورود و خروج جریان هوا به ریه‌ها می‌شود.
.

3- احساس آرامش داشتن
انجام حركات ورزشی ایروبیک به صورت منظم باعث آزاد شدن آندرفین در بدن شده كه یک مسكن (ضد درد) طبیعی است.
.

4- کاهش افسردگی و اضطراب
تمرینات ایروبیک با افزایش اعتماد به نفس از طریق کاهش وزن مؤثر و به تحرک واداشتن بدن به سلامتی روحی کمک می‌کنند. این موجب کاهش افسردگی و اضطراب گشته و علاوه بر آن احساس شادکامی را افزایش می‌دهد.
.

5- کاهش چربی خون
اگر شما برگه آزمایش خود را در دست دارید و از افزایش چربی بد خون نگران هستید، این ورزش می‌تواند به كاهش این چربی و افزایش چربی خوب بدن كمک كند.
با كاهش میزان چربی بد خون، امكان تشكیل لخته در رگ‌های شما كاهش یافته و از شر سكته مغزی هم خلاص می‌شوید.
.

6- تقویت نیروی جنسی
در سال ۲۰۰۳ مطالعه‌ای در دانشگاه هاروارد نشان داد مردانی كه ایروبیک كار می‌كنند از نظر قوای جنسی همچون مردان ۲ تا ۵ سال جوان‌تر از خود، عمل می‌كنند.
.

7- پیشگیری از سرماخوردگی
ایروبیک باعث افزایش قدرت ایمنی بدن شما شده و مقاومت بدن را در برابر بیماری‌های ویروسی خفیف مثل سرماخوردگی و آنفلوآنزا افزایش می‌دهد.
.

 نمونه ی چند از لوازم ایروبیک :

.

1- توپ ایروبیک 

                                        توپ ایروبیک 65 سانتی متر Horse

.

                                    توپ ایروبیک 85 سانتی متر ماساژ Horse

.

2- میل ایروبیک

                          میل ایروبیک 1 کیلویی

.

3- حلقه ایروبیک

                                              حلقه ایروبیک تعادل

.

4- رک ایروبیک

                                               رک توپ ایروبیک

.

آنیک بزرگترین فروشگاه اینترنتی تجهیزات ورزشی ایران

فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی آنیک ، یک مرجع تخصصی در زمینه لوازم و تجهیزات ورزشی می باشد که درآن انواع کفش های ورزشی ،لباس های ورزشی و ملزومات و تجهیزات کلیه ورزشهای رایج دنیا، به صورت آنلاین به فروش می رسند.

فروشگاه ورزشی آنلاین آنیک به منظور سهولت مشتریان خود در خرید انواع لوازم ورزشی می کوشد تا محصولات بسیار با کیفیت از تمامی برندهای معروف و معتبر ورزشی جهان را در تمام زمینه های ورزشی در یک فضای قابل اعتماد مجازی گردآوری و ارائه نماید.

آنیک با هدف رسیدن به یک مرجع تخصصی در زمینه لوازم ورزشی در تلاش است تا با آگاهی دادن به مشتریان خود در جهت استفاده از کالاهای  ورزشی و همچنین بررسی و مقایسه انواع محصولات ورزشی به خواسته مطلوب خود دست یافته و از رقبای اصلی خود پیشی بگیرد.

همچنین آنیک ، جهت جلب رضایت مشتریان گرامی ، انواع لوازم ورزشی را همراه با گارانتی اصالت و کیفیت کالا و امکان برگشت و تعویض کالا، همراه با ارسال به درب منزل و ارائه تخفیف های ویژه ، در اختیار همگان قرار داده است .

شما مشتریان گرامی ، میتوانید در فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی آنیک ، در  بخش  ورزش ایرونیک ، انواع توپ ایروبیک ، حلقه ایروبیک ، میل ایروبیک ، رک توپ ایروبیک ، رک میل ایروبیک  و ... را براساس برند تولید کننده و یا کیفیت و قیمت محصول، با هم مقایسه کرده و بهترین لوازم ایروبیک مورد نیاز خود را ، خریداری نمایید.

فروشگاه آنیک متنوع ترین لوازم و تجهیزات ایروبیک را با در نظر گرفتن مرغوب بودن کیفیت آنها ، جهت جلب رضایت مشتریان خود ، در معرض دید علاقه مندان به ورزش ایروبیک قرار داده است تا بتوانند تجهیزات مورد نیاز خود را به راحت ترین شکل ممکن، بصورت آنلاین خریداری نمایند .

نمایش 1 - 24 از 40 آیتم