×

شمشیر نینجا مدل واکی زاشی تیغه مشکی

100% از خریداران ، این کالا را توصیه کرده‌اند
0 تومان
ناموجود
کالاهای مشابه
توضیحات

کاتانا یا کِتانا (در ژاپنی: 刀، انگلیسی: Katana) نام یک نوع شمشیر ژاپنی است که از قرن ۱۳ میلادی مورد استفاده سامورایی‌ها بوده‌ است. لغت «کتانا» در زبان ژاپنی باستان به معنی «شمشیر» است. از ویژگی‌های بارز کتانا شکل زیبای آن و استحکام خارق‌ العاده‌اش است. در طول تاریخ، شکل آن تغییرات مختصری یافته، ولی اصول پایهٔ آن همچنان بدون تغییر مانده‌است. از جمله ویژگی‌ های کتانا می‌توان به شکل منحنی تیغهٔ آن اشاره کرد. همچنین یک طرف شمشیر (لبهٔ داخلی آن) بسیار تیز است و اصولاً قسمت عقب سطح شمشیر از قسمت تیز و بُرندهٔ آن کلفت‌تر است. در ژاپن دو دوره برای ساخت شمشیر وجود دارد. دوره ی قدیم که به جوکوتو معروف است و دوره ی جدید که شینشینتو نام دارد. در ساخت شمشیر سامورایی از فولاد خالص ژاپنی استفاده می شود. آهنگران فولاد را بارها ذوب میکردند و آن را میکوبیدند تا نهایت یک فولاد ده سانتی متری بر اثر گداختن و کوبیدن بسیار زیاد به یک تیغه ی یک میلی متری تبدیل شود.

شمشیر نینجا مدل واکی زاشی یا شمشیر سامورایی معرفی شده در این بخش دارای کیفیت بسیار عالی و طراحی منحصر به فرد می باشد. واکی‌زاشی به گونه ای از تیغه‌های ژاپنی گفته می شود که طولی بین یک تا دو شاکو (هر شاکو حدودا 30 سانتی‌متر) داشته باشد. آهنگران ژاپنی برای اولین بار این تیغه ها را در قرن پانزدهم میلادی و برای مبارزه در محل های خاصی چون داخل اتاق و نیز به عنوان ساپورت یا کمکی برای شمشیر اصلی  طراحی کردند. مدتی بعد سامورایی ها نیز که دایشوی تاچی-تانتو را در کیمونو یا زره خود حمل می کردند تصمیم به تغییر در آرایش خود گرفته و جفت شمشیر کاتانا-واکی‌زاشی را به عنوان ابزار رزم خود انتخاب کردند. این زمانِ مهمی برای هنر رزم ژاپنی به شمار می رود، زیرا تغییر سلاح مبارز منجر به تغییر در روش‌های مبارزه نیز شد. با گذر زمان اجازه ی حمل واکی‌زاشی به طبقه ی بازرگان مردم ژاپن نیز داده شده و این شمشیر محبوبیت فراوانی در میان افراد غیر نظامی نیز یافت.
کانه‌سادا واکی‌زاشی جفتِ کوتاه کاتانایی‌ست که در پست قبل معرفی شد. این شمشیر با طول ناگاسای 53 سانتی‌متری و وزن 680 گرمی، نقش همراهی خود در کنار شمشیر بلند را به زیبایی انجام می دهد. فولاد به کار رفته برای آهنگری تیغه از نوع فولادهای ابزار کربنی و همان فولادی ست که برای آهنگری کانه‌سادا کاتانا استفاده شده. بقیه ی اجزای این شمشیر همچون تسوبا، کاشیرا، فوچی و... مشابه کانه‌سادا کاتانا انتخاب شده اند تا یکدستی آنها به عنوان دایشو حفظ گردد.

ادامه مطلبنمایش کمتر
جزئیات محصول

مشخصات

مدل
واکی زاشی ( نینجا )
ابعاد
طول شمشیر: 80 سانتی متر
طول تیغه
53 سانتی متر
ضخامت تیغه
6 میلی متر
محافظ دست ( تسوبا )
دارد
جنس تیغه
فولاد
غلاف
دارد
جنس غلاف
چوبی با روکش چرم
کشور سازنده
ایران
دیدگاه و سوالات (8)

متوسط امتیاز مشتریان

4.6

از مجموع 8 نظر

ارسال سوال / نظر

5.0
رضا
1400-05-16

سلام
طول تیغه 100 سانت است یا طول کل شمشیر 100 سانت؟
ممنون

پاسخ از آنیک :

سلام


طول تیغه 80 سانت هست..

4.0
سعید چوبدارزاده
1400-03-27

رنگش سیاه براق هستش؟ و اینکه نی فوکی بارای روش هست ؟چون توی مشخصات ننوشته بود ولی روی عکسش بود

پاسخ از آنیک :

سلام


رنگ محصول مشکی مات هست. و خیر نی فوکی بارای نداره.

5.0
امیرمهدی زارعی
1400-02-26

سلام
ببخشید میشه بگید که این محصول چند روز به دست ما می‌رسد
و یه سوال دیگه وقتی به دست ما رسید تیز است؟؟؟

پاسخ از آنیک :

برای تهران همان روز سفارش و برای شهرستان دو الی سه روز.


تا حدودی تیز هستند.

5.0
امیرمهدی زارعی
1400-02-26

وزن محصول چقدر هست؟

پاسخ از آنیک :

وزن این محصول بسته به ضخامت تیغه بین 980 تا 1100 گرم

4.0
امیرمهدی زارعی
1400-02-26

ممنون از راهنماییتون